Elfogadóbb diákok – Elfogadás hosszú távon
Hogyan őrizd meg osztályoddal az Iskolai Elfogadás Program eredményeit? Hogyan illeszthetsz be újonnan érkező diákot a csoportba, az osztályba úgy, hogy közben ne veszítsétek el a program eredményeit? Mindkét kérdésre ugyanazok a válaszok.
Időnként, akár fél vagy egy év múlva vegyél elő ismét egy-egy foglalkozást az előzőek közül, és annak ellenére, hogy már sokkal könnyebben megy, haladjatok rajta ismét végig. Neked, mint pedagógusnak elég reális, hogy mire jó az ismétlés. Ebben az esetben a régieknek elmélyít, az újaknak újat ad. Különösen fontos, hogy az újak megismerjék az elfogadás szó meghatározását, és hogy az mit jelent a gyakorlatban.
Újak számára különösen értékes az „Elfogadás, szabályok és etika” foglakozás megismétlése, mivel ez egy összefoglalása mindannak, amit az elfogadáson keresztül megtehetünk, elérhetünk.
Az osztályba később érkező diákoknak azonban van egyéb segítségük is ahhoz, hogy csatlakozni tudjanak a program eredményeihez. Ez pedig az, hogy jó példát látnak más osztálytársaiktól. Ez nagy érték, mert a jó példa a legjobb nevelő. Csak erre persze nem bízhatod az új tanulók beillesztését. Szükségük van ismeretekre, konkrét tudásra is. Ez az, amit egyes foglalkozások megismétlésével, a szabályok időnkénti újra feldolgozásával elérhetsz.