Elfogadóbb diákok – Törődj magaddal – Óravázlat
Cél
Megtanítani a tanulóknak, hogy az önmagunkkal való törődés a boldogsághoz vezető út alapvető része.
Az óra előtt
Nézd meg a DVD-n Az út a boldogsághoz című film „Törődj magaddal!” című fejezetét.
Az órára is készítse elő a DVD-t lejátszásra.
Óravázlat
A) MEGTEKINTÉS (3 perc)
Játszd le a „Törődj magaddal!” című társadalmi célú hirdetést.
B) SZAVAK (5 perc)
Tisztázzátok a következő szavak és kifejezések mindegyikének meghatározását. Kövesd a következő lépéseket:
- Olvasd fel a meghatározást.
- Kérd meg a tanulókat, hogy mondják el saját szavaikkal a szó jelentését.
- Alkottass velük néhány mondatot az adott szó használatával.
- Végezzétek el ezeket a lépéseket az alábbi listán szereplő minden szóval.
fertőző: (betegség) amely átterjedhet egyik személyről a másikra.
ingerlékeny: Könnyen idegessé váló.
C) MEGTEKINTÉS (5 perc)
Nézzétek meg Az út a boldogsághoz film „Törődj magaddal!” című 1. fejezetét.
D) BESZÉLGETÉS (17 perc)
Beszéljétek meg, hogy mit láttak a filmben, és kérjen a tanulóktól saját példákat a látottakra. Kérd meg őket, hogy a beszélgetés során kísérjék figyelemmel a könyv szövegét (amely azonos a filmben elhangzó szöveggel); ezzel gondoskodhat arról, hogy a beszélgetés tárgyánál maradjanak.
- Tudd meg a tanulóktól, hogy mi volt számukra a film üzenete. Hogyan okoztak boldogtalanságot önmaguk és mások számára azok, akik a filmben nem törődtek
- magukkal?
- Miért az önmagunkkal való törődés a boldogsághoz vezető út első lépése?
- Mi fontos ahhoz, hogy megóvjuk a fogaink épségét?
- Miért fontos a megfelelő táplálkozás?
- Miért fontos, hogy kipihenjük magunkat?
- Miért jelenthetnek a fáradt emberek terhet mások számára?
E) FELADAT (15 perc)
Állítsd párba a tanulókat, lehetőleg a fiúkat fiúkkal, a lányokat pedig lányokkal. Kérd meg őket, hogy nézzék át a „Törődj magaddal!” szabály pontjait, és dolgozzák ki, hogyan tudnak javítani rajtuk saját maguknál és a környezetükben élőknél. Írasd össze velük, hogy mit terveztek el.
F) ÓRÁN KÍVÜLI TEVÉKENYSÉG
Kérd meg a tanulókat, hogy egy napon keresztül jegyezzék fel, hogy mit esznek. A következő napon elemezzék ki, hogy az étrendjük tartalmazott-e tápláló ételeket. Kérjd meg őket, hogy írjanak egy egyszerű tervet, amellyel javíthatnak a tápláltságukon.