Elfogadóbb diákok – Az elfogadás szintje

Ha egy iskolában magas lenne az elfogadás, akkor ott azt tapasztalnánk, hogy a gyerekek nem akarnák mindenáron megváltoztatni a másikat, nem akarnának indokolatlanul külön lenni a többiektől, nem akarnák kiabálással vagy fizikai erőszakkal „bizonyítani” az igazukat, valamint ritkábban fordulna elő, hogy csak a másik teljes legyőzése okozna valakinek „örömöt”.

Egy ilyen iskolában a gyerekek és a pedagógusok közötti elfogadás mértéke is nagyobb volna.

Egy ilyen iskolában jól együtt tudnának működni egymással a különböző tanulmányi eredményű gyerekek, különböző bőrszínű, különböző gazdasági vagy társadalmi helyzetű családból érkező gyerekek.

A bullying (heccelés), és az iskolai agresszió más formái is végső soron az elfogadás hiányát mutatják.

Az agresszív gyerek nem fogad el másokat olyanoknak, amilyenek, és akaratosan próbálja társait lelki és néha fizikai értelemben is maga alá gyűrni. Amikor a többi gyereknek szintén alacsony az elfogadási szintje, akkor ez egy ördögi körré alakul, ahol senki sem tudja belátni, hogy a többiek nézőpontja, vélekedése hasonlóan fontos, mint az övé – még akkor is, ha a vélekedésük eltérő.

Ebből következik, hogy ha pedagógusként sikeren növeljük diákjaink elfogadási szintjét, akkor ezzel csökkentjük az iskolai agresszió mennyiségét és erőteljes jellegét.

Az Ön iskolájában talán nincs is jelen erőteljesen agresszió, miközben egymás elfogadásának hiánya sokféle lelki gyötrelem forrása diákoknak és pedagógusoknak is. Ezért ha sikerül növelnie egymás elfogadásának szintjét, akkor azzal könnyebbé teheti az iskolai életet.