Elfogadóbb diákok – Mit jelent az elfogadás egy iskolában?

Iskolán belüli elfogadáson azt értjük, hogy a gyerekek (diákok) tudomásul veszik egymás jelenlétét, megértést, de minimum türelmet tanúsítanak a másik iránt, függetlenül attól, hogy a másik eltérő származású, társadalmi vagy gazdasági helyzetű mint ő, mások a szokásai, nem úgy néz ki, mint ő, nem úgy öltözködik, nem úgy viselkedik, nem úgy tanul vagy gondolkodik, mint ő.

Ez valamennyivel rövidebb felsorolás, mint az elfogadás szó teljes jelentése, de a pedagógus eldöntheti, hogy meddig kíván eljutni csoportjával. Középiskolában könnyebben továbbfejlesztheti diákjai elfogadási szintjét akár a teljes meghatározáson is túl.

Az elfogadásnak azonban két oldala van. Könnyű lenne valakinek azt mondania, hogy én ilyen vagyok, fogadjatok el engem így és kész, miközben ez a valaki nem viszonozná ezt, tehát ő maga nem fogadná el a többiek eltérő helyzetét, egyéniségét vagy külső jegyeit.
Az a valaki, aki túlhangsúlyozza saját egyéniségét és fontosságát, és nem viszonozza mások figyelmét, nem várhatja el, hogy a többiek fogadják őt el olyannak, amilyen.

Csoporton belül annál nagyobb a harmónia, minél kölcsönösebb az elfogadás.